loading...
.:300 مطلبـــ:.
پوپو بازدید : 1233 جمعه 09 اردیبهشت 1390 نظرات (0)
زیبایی های طبیعت ایران_نقشه و عکس مسیرهای تفریحی ایران


نقاط دیدنی و نقشه ماهیگیری سمیرم به یاسوج و شیراز

تعطيلات عيد كجا برويم؟

ميگم سفرهاي مجازي و اينترنتي هم امن هستند و هم نيازي به خرج آنچناني ندارد.وقتي تو اينترنت در مورد نام بيشتر روستاها  جستجو كني مطلب مي آيد و  با گوگل ارت هم از با لا يك نگاهي به اونجا بندازي همه چيز مهيا ميشود براي اينكه كوله بار را ببندي و بزني به جاده. فقط مي ماند حس و حال سفر و مهيا  بودن موقعيت مثل تعطيلات عيد و... عید امسال طبق روال معمول به جنوب رفته بودم كه بخشي از ماجراي سفر مربوط به  بازديد از رودخانه خرسان و چند ساعتي ماهيگيري در آن بود. عید ۹۰ هم اگر خدا  بخواهد سعي ميكنم در مسير رفت يا برگشت سري به آن منطقه بزنم.براي همين با استفاده از نقشه مسير سميرم  و حوالي آن را به سمت ياسوج با دقت نگاه كردم و  تازه ديدم چه راههاي جالب و ديدني براي رسيدن به رودخانه ماربر ( رودخانه اي  كه با رود سميرم ادغام شده و با رودخانه اي كه از سمت ياسوج مي آيد "رودخانه بشار"تركيب شده و به خرسان ميريزد)وجود دارد. بد نيست اول به روستاي خفر اشاره كنم. البته ببخشيد قصدم اين نيست كه مطالب  را از وبلاگ ها و سايت هاي ديگر كپي كنم ، بيشتر دوست دارم مناطق ديدني( و بعضا  بقول دوستان بكر ماهيگيري كه مثلا هيچكس از آن اطلاع ندارد را مروري  كنم  فقط خواهشا بعضي از دوستان بزرگواري كه بصورت خصوصي در اين مناطق ماهيگيري ميكنند اصلا به روي خودشان نياورند و بقول معروف شتر ديدي نديدي چون بهر حال تحقيق ما يك تحقيق مجازيست و از روي اينترنت و گوگل ارت و از روي حدس وگمان است). خلاصه اگر شد قصد دارم با شناخت اوليه در مسير رفتن به جنوب يا برگشت  چنانچه قسمت شد سري به آنها بزنم.

سندگان اصفهان

کمی از استان کهکیلویه و بویر احمد فراتر رفتیم محیطی زیبا برای ماهیگیری برای علاقمندان به صید ماهی قزل آلای رنگین کمان

 

روستای خفر جنوبی‌ترین روستای پاي دنا است که در ۸۴ کیلومتری شهر   سمیرم در استان  اصفهان قرار گرفته است. این روستا در دامنه بلندترین قله دنا (قاش مستان) بر روی اراضی پر شیب ساخته شده ویکی از بهترین مسیرهای کوهنوردی قله‌های دنا می باشد. روستای خفر دارای جمعیتی حدود ۱۶۰۰ نفر در زمستان و ۳۰۰۰ نفر در تابستان است. به دلیل واقع شدن این روستا در دامنه رشته کوه دنا و آب و هوای کوهستانی منطقه، انواع گونه‌های گیاهی و جانوری در آن دیده می‌شود. وجود ۱۴ قله بالای ۴۰۰۰ متر (قاشمستان بلندترین قله رشته کوه دنا با ارتفاع ۴۴۳۵ متر در نزدیکی این روستا قرار دارد.)، همچنین انواع یخچال‌های طبیعی، آبشارهای متعدد و رودخانه‌های جاری شده از یخچال‌ها، چشم اندازهایی زیبا در این ناحیه بوجود آورده‌است.( ويكي پديا )

 

آبشار زيباي خفر

 

 

روستای خفر مبدا صعود به قلل دنا می باشد و آب فراوان آبشار خفر نیز از قلل مرتفع دنا تغذیه می شود....مسیر دسترسی به آبشار خفر (روستای خفر): اصفهان، شهرضا، سمیرم و  پس از آن در جاده ای کوهستانی و زیبا به شهر های حناء و کمه و روستای مورک و در نهایت روستای خفر می رسید... توجه :مطالب و عكسهاي فوق از وبلاگ آقاي محمد گائيني يكي از مشهورترين وبلاگ نويسان ايران در زمينه كوهنوردي و طبيعت گردي.رود ماربر در ادامه مسير خود از كنار مناطق روستايي زيادي گذر ميكند يكي از معروف ترين آنها روستاي بي بي سيدان  است.

 

دره بی بی سیدان در 45 کیلومتری شهرستان سميرم از جاذبه های طبیعی محسوب می شود این دره زیبا با رودخانه جنگلی و حدود هزاران چشمه کوچک و بزرگ و صدها ابشار زیبا بینندگان زیادی را جذب می کند این منطقه بهشتی زیبا محسوب می شود.

 

توجه : عکسهای زیبای بی بی سیدان از سایت : http://www.prophotocom.com/

درادامه رودخانه ماربر با پيچ و خم هايش  مي خروشد و به محلي بنام آب ملخ ميرسد. آب ملخ در 60 کیلومتری جنوب غرب سمیرم واقع است و تخت سلیمان(جذابیت اصلی آب ملخ) دو کیلومتر با آب ملخ فاصله دارد. تختگاه و قدمگاه سلیمان در تنگ بسیار گودی قرار دارد وبه صورت پلی سنگی از قرن ها پیش وجود داشته است. فاصله این پل سنگی تا قله 900 متر است و در وسط این پل در ضلع شمالی آن غاری وجود دارد که از آن چشمه ای با آب شیرین و نیمه گرم جاری می شود و به صورت آبشار پودری روی  رود ماربر پخش می شود  و صحنه ای بدیع را به وجود می آورد.

 

در اصل اگر بخواهم آدرس دقيق اين محل را بدهم بايد گفت: جاده سميرم به ياسوج بين محلي بنام چهار راه و ميمند. كه البته جاده اي خاكي با شيب بسيار تند از جاده اسفالت به سمت آب ملخ ميرود. فاصله كوهپيمايي آب ملخ تا تخت سليمان  رفت و برگشت حدود 2 ساعت مي باشد. لازم بذكر است در محل تخت سليمان غاري وجود دارد كه صعود به اطراف آن بخاطر لغزنده بودن سطح سنگها بسيار خطرناك بوده و تاكنون افراد زيادي دچار سانحه شده و حتي جنازه آنها نيز پيدا نشده است.بهرصورت تردد در مسير آب ملخ و تخت سليمان در فصول يخبندان و باراني بدليل شيب تند ديواره ها خطرناك مي باشد.

 

جاده آب ملخ

 

آبشار آب ملخ

 فیلم کوتاهی  از حرکت ماهی‌ها در خلاف جهت آب در رودخانه‌ی ماربر در چندمتری

تخت سلیمان:

 

برای مشاهده کلیپ اینجا کلیک کنید

توجه : عكسها و فيلم مربوط به آب ملخ ازوبلاگ يك ايراني در آمريكا

راستی از شما چه پنهان خیلی دوست دارم اواخر بهار با چند نفر از دوستان ماهیگیر یک سفر دو یا سه روزه به این مناطق داشته باشم و سر فرصت محل های مختلف را برای ماهیگیری امتحان کنم. 

معرفی رودخانه بشار از سرچشمه تا استان چهارمحال بختیاری

نقشه رود بشار با رودخانه تفکیک شده با رنگ سبز

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 606
  • کل نظرات : 190
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 49
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 158
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 612
  • بازدید ماه : 2,271
  • بازدید سال : 16,045
  • بازدید کلی : 462,483