loading...
.:300 مطلبـــ:.
پوپو بازدید : 195 جمعه 21 مرداد 1390 نظرات (1)

مردان بی وفا را از طریق چهره بشناسید

به گزارش خبرگزاری برنا، آیا می توانید از روی چهره مردان به بی وفایی شان پی ببرید؟ یا قضاوت کنید که آیا پدر و حامی خوبی است؟ طبق یک پژوهش از دانشگاه میشیگان، بسیاری از مردم به این سئوال پاسخ مثبت می دهند!

پوپو بازدید : 743 جمعه 09 اردیبهشت 1390 نظرات (4)

تست روانشناسی : آیا شما قربانی

یک عشق هستید ؟

 عکس   تست روانشناسی : آیا شما قربانی یک عشق هستید ؟

این آزمون حاوی ۱۰ نشانه خطر است که به شما در شناسایی قربانیان عشق کمک می کند : …
ازمون را می‌توانید بر اساس رابطه ای که هم اکنون دارید و یا روابط گذشته ی خود و یا روابط تان با مردها به طور عموم پاسخ دهید . اما همه این سئوال های را با صداقت پاسخ دهید گر چه ممکن است از اینکه پیش خودتان اعتراف می‌کنید ، برایتان خوش آیند نباشد اما روبرو شدن با حقیقت اولین قدم در جهت تغییراست .

به این سوالات با توجه به امتیازات زیر پاسخ دهید و در آخر امتیازات را با هم جمع کنید.

بار ها و بارها ۰ امتیاز اغلب ۴ امتیاز گاه به گاه ۸ امتیاز بندرت ۱۰ امتیاز

پوپو بازدید : 199 جمعه 09 اردیبهشت 1390 نظرات (0)
مهندسی تصور را بیشتر بشناسیم                    
http://englishcenter.persiangig.com/image/E-pic/EnglishCenter.blogfa.com_dandelion_seeds.jpg                                     

حتما تا به حال همه عزیزان در یافته اند که دابوت دارای چهار ارتباط یا مهندسی است که شامل مهندسی تصور - مهندسی تفاهم - مهندسی تکامل و مهندسی تحقیق می باشد که راه دست یابی به تغییرات بزرگ و رشد انسان را در گرو تمرکز و به کارگیری این چهار مهندسی می داند .

بنابراین در چند قسمت اهمیت مهندسی های دابوت را با هم بررسی می کنیم

راز موفقیت هر فردی در این است که از نکات و ظرایفی آگاه باشد که دیگران از آن   غافل باشند و راه کامیابی یک ملت در آن است که از این افراد زیاد داشته باشد

بهنام بستان                                                                                     

زمانی که با مبانی و نظریات دابوت در باب علل عقب ماندگی ایران آشنا می شویم در می یابیم که یکی از عمده دلایل عقب ماندن ایران و صنعتی نشدن آن به زمان های دوری بر می گردد که به دلایل زیادی ( که در قسمت های بعدی شما را با آن ها آشنا می کنم ) فلسفه و اندیشیدن در ایران شکل نگرفت و به دنبال آن در اجتماع ایران هویت جمعی و ... به وجود نیامد.

عمده ترین راه ایجاد هویت جمعی و در پی آن به وجود آمدن یک احساس کلیت در مردم ما که باعث ایجاد یک اعتماد به نفس عمومی در مقابل دیگر ملل دنیل می شود,ایجاد هویتی فردی بسیار قوی و سرشار از موفقیت در تک تک افراد کشور است.

از این جاست که اهمیت بسیار زیاد مهندسی تصور خود را نمایان می کند,که چیست و چرا باید باشد و معنای این ضرب المثل چینی که می گوید : ( اگر بر خودت حکومت کنی , بدون تردید توانایی حکومت بر جهانیان را نیز خواهی داشت) تبلور می یابد.

هر یک از ما انسان ها در آن واحد در سه دنیای متفاوت زندگی می کنیم . دنیای درون , دنیای بیرون یا جامعه  , دنیای متا فیزیکی

و رشد ما در هر یک از این ها , مشخص کننده میزان موفقیت ما در کل دوره ای است که زندگی می کنیم

حال , چگونگی رشد دنیای درونمان و تغییر آن را مد نظر داریم.

دنیای درون ما را تصاویری تشکیل می دهند.

به عنوان مثال اگر به شما بگویم که منزلتان در کجای شهر واقع شده,برای پاسخ به این سوال مغز شما فرآیندی را به این گونه طی می کند تا شما بتوانید فکر کنید و پاسخ دهید.ابتدا تصویر خانه در ذهن شما تجسم می یابد , بعد خیابانی که خانه در آنجا واقع شده و تصویر موقعیت آنجا در شهر.

در تصویری که ایجاد شده , شما رنگ خانه ,بزرگی یا کوچکی آنرا و حتی گرمی یا خنکی خانه , احساسی که شما آنجا دارید, صداهای معمولی که در خانه می شنوید و ... را به یاد می آورید.پس همانطور که ما دارای یک چشم بیرون , گوش بیرون و حس لامسه و...هستیم , دارای یک چشم درون , گوش درون و ... نیز هستیم که به وسیله آن ها قادریم تفکر کنیم و خاطرات را به یاد آوریم.

اهمیت این تصاویر ذهنی در این است که زمانی که تصویری را در ذهن خود می سازید و آنرا وارد مغز می کنید دیگر قادر نخواهید بود آن ها را از مغز خود خارج کنید.بهتر است این گفته امیل کوئه را به ذهن بسپارید که : تصاویر بر اراده پیروز است.

البته یک راه برای از بین بردن این تصاویر وجود دارد و آن مجهز شدن به فنون ایجاد تصویر پردازی های ذهنی است.افراد مثبت نگر همواره تصاویر مثبتی با خود دارند.داشمندان و مخترعین , موفقیت های خود را مرهون تصاویر ذهنی سازنده خویش می دانند.

ادیسون قبل از اختراع لامپ و روشنایی , آنرا در ذهن خود به تصویر می کشید و می دید.برادران رایت تصویر بر فراز آسمان ها را قبل از ساخت هواپیما داشتند.هنری فورد می گوید : اکثر اوقات خود را می دیدم که موفق به جا دادن چهار سیلندر در موتور اتومبیل شده ام و همین تصاویر ذهنی بود که باعث شد موفق شوم حتی بیشتر از چهار سیلندر را در موتور جای دهم

بزرگی انسان ها مستقیما مربوط به تصاویر ارزشمند ذهنی آنهاست.تصویرسازی رسیدن به نتیجه قبل از عمل است.

انسان ها با استفاده از تصاویر ذهنی زیبا و پویا به حالتی پایدار از احساس می رسند که آنرا خودانگیزگی می دانیم.تصاویرذهنی مستقیما بر احساسات تاثیر می گذارند و باعث خوش حالی و یا بد حالی ما می شوند.از این روست که باید با ساختار ذهن آشنا شویم.حتما این سوال برایتان پیش می آید : مگر ذهن هم دارای ساختار است؟ بله , دابوت ذهن را دارای ساختار یا آناتومی می داند و معتقد است که ما می توانیم ذهنمان را به گونه ای دلخواه اداره کنیم.

اساس کار ذهن را سیستم های تجسمی و ترجیحی تشکیل می دهند و در این میان بایستی با این تصاویرذهنی و نوع تاثیرگذاری آن ها بر ذهن و اعصاب آشنا شویم تا در مواقع ضروری خود را برنامه ریزی کرده و سریع در بخش های متفاوت خویش ایجاد تغییر کرد.بار دیگر از شما می خواهم تمرین زیر را انجام دهید.

به یک لیمو ترش بسیار بزرگ بیاندیشید به ترتیب تصاویر زیر را در ذهن خود بسازید:

اول لیمو ترش را بزرگ کنید و نصویر آنرا به خود نزدیک کنید.آنقدر نزدیک که بوی لیموترش را احساس کنید.نسبت به این لیمو چه احساسی دارید؟آیا تمایلی به خوردن آن دارید؟حالا از شما می خواهم لیمو را کوچک کرده و آنرا از خود دور کنید.آنقدر دور که به سختی بتوانید آنرا ببینید.حالا نسبت به این لیمو چه احساسی دارید؟

اگر تمرین بالا را انجام داده باشید , متوجه می شوید که جابه جا کردن تصویر به طور مستقیم بر احساسات شما تاثیر گذار است.

خاطرات تلخ و ناراحت کننده , بدبینی , ترس از آینده , سوء تفاهم , ترس و عصبانیت , اضطراب و همین طور انگیزه , خوشحالی , خوش بینی و امثال این ها همگی ناشی از عواملی است که تصاویر ذهنی شما را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث به وجود آمدن یک حس در شما می شود, اجزایی هستند که آن ها را عناصر زیرحسی می نامیم.عناصر زیرحسی قادرند , تصاویر ذهنی ما را تحت تاثیر قرار دهند.تصاویر ذهنی می تواند اثرات شگرفی از جمله بالا بردن اعتماد به نفس , خودانگیزگی و تسلط بر خود را موجب شود که در کنار دیگر مهندسی های دابوت قادر است تغییرات شگرفی در نحوه ادراک و عملکرد فرد و نهایتا موفقیت وی ایجاد کند.

تمامی انسان های موفق دنیا که این فنون را به صورت ناخودآگاه یا با آموزش می دانند , از یک هتلدار موفق , قهرمان ورزشی , یک ستاره سینما یا تاجری بین امللی , یک سیاستمدار موفق , تا یک مخترع , اندیشمند متفکر و استادی موفق و سخنرانی زبده , همه بر این نکته واقفند که ساختن دنیای درونی مان و تغییرات در همین تصاویر ذهنی است که آن ها را در عرصه خود تبدیل به اسطوره کرده است.

بعد از آشنایی با دابوت بود که فهمیدم , آنچه سمینارهای استاد بستان را در سطح بین المللی مطرح نموده است ارائه عملی این فنون است که سالانه هزاران نفر را تغییر داده و بهره وری آن ها را بالا می برد.

بزرگ ترین لذت زندگی در این است که انسان کاری را به پایان برساند که دیگران بر این پندار باشند که کاری نا ممکن می باشد..

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 606
  • کل نظرات : 190
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 49
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 80
  • باردید دیروز : 158
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 666
  • بازدید ماه : 2,325
  • بازدید سال : 16,099
  • بازدید کلی : 462,537